Lista kokoonpanoista

Mark 1 (1968-1969)Mark 2 (1969-1973)Mark 3 (1973-1975)Mark 4 (1975-1976)Mark 2b (1984-1989)Mark 5 (1989-1992)Mark 2c (1992-1993)Mark 6 (1993-1994)Mark 7 (1994-2002)Mark 8 (2002-Deep Purple kokoelmat

Lista artisteista

Airey, DonBlackmore, RitchieBolin, TommyCoverdale, DavidEvans, RodGillan, IanGlover, RogerHughes, GlennLord, JonMorse, StevePaice, IanSatriani, JoeSimper, NickTurner, Joe Lynn

Philadelphia 23.2.1985

Tämä bootleg -levynä vuonna 1998 julkaistu keikka on yksi koko 1984/85 kiertueen parhaista. Keikan musiikillinen erikoisuus on se, että Ritchie ja Jon soittavat ennen Lazyä hyvän pätkän Rat Bat Bluen riffiä. Ian Paice ja Roger Glover liittyivät jamiin, mutta Paicen yrityksestä huolimatta Ritchie lopetti kappaleen. Hienoa, jos Ian Gillankin olisi moiseen yllytykseen liittynyt, mutta hyvä näinkin.

Tällä keikalla heitetään hienot versiot sellaisista useasti huonosti soitetuista uuden levyn biiseistä, kuten Nobody’s Home ja Gypsy’s Kiss. Keikkasettiä oli hieman muutettu Australian kiertueen jälkeen. Knocking At Your Back Door oli siirtynyt soitettavaksi Lazyn ja Child In Timen jälkeen. Tämä oli viisas siirto, koska neljän uuden biisin soittaminen putkeen olisi voinut latistaa nostalgiaa hakemaan tulleiden amerikkalaisfanien tunnelmaa. Nyt biisi (Back Door) saa paremman huomion ja se on myös yksi tämän keikan helmistä. Suurempi muutos oli Woman From Tokyon ottaminen ensimmäistä kertaa (12 vuotta ilmestymisensä jälkeen) settiin laulettuna versiona.

Space Truckin’ kulkee tällä keikalla mallikkaasti, kuulostaen hyvin samalta, kuin vuonna 1973. Woman From Tokyo sitä vastoin on raaka, ellei jopa huono. Biisi päättyy aika tökerösti Ian Gillanin ryhdyttyä esittelemään bändiä. Speed King sisältää pitkän kaksinkamppailun Ritchien ja Jonin kesken ja se on nautittavaa kuunneltavaa. Mukana on myös lyhyt basso-soolo sekä pätkä Burnia. (Hassua että vuonna 2004 bändi kykenee lähes samanlaiseen ilman näitä kahta bändin perustajaa ja pääsooloilijaa!).

Kaiken kaikkiaan tämä keikka (ja bootleg -julkaisu) on niin hyvä, että mikäli bändi vielä jatkossa antaa julkaista näitä yleisöäänityksiä, niin tässä keikassa olisi ainesta viralliseksi julkaisuksi.

Petri Myllylä